درمان هاي خانگي بواسير و پيش گيري از آن

۳ بازديد

درمان‌هاي خانگي براي درمان بواسيربا اينكه روش‌هايي براي از بين بردن علائم بواسير وجود دارد اما نمي‌توان هموروئيد­ها را از بين برد.
كرم‌ها و پمادهاي موضعي: كرم‌ها يا شياف‌هاي بدون نياز به نسخه پزشك كه حاوي هيدروكورتيزون هستند مي‌توانند به بهبود علائم بواسير كمك كنند. همچنين پدهايي وجود دارد كه حاوي عنبر سائل يا بيحس كننده‌هاي موضعي هستند.حمام ناحيه آسيب ديده: به آرامي منطقه آسيب‌ديده را با آب گرم استحمام كنيد. از صابون استفاده نكنيد. پس از حمام به آرامي ناحيه آسيب ديده را با سشوار خشك كنيد.استفاده از بسته يخ يا كمپرس سرد: كمپرس سرد را روي ناحيه مشكل دارد قرار دهيد تا تورم آن كاهش يابد.استفاده از آب گرم در يك وان كوچك: وان كوچك روي توالت قرار داده مي‌شود. برخي از فروشندگان لوازم پزشكي و داروخانه‌هاي اين وان‌ها را مي‌فروشند.

درمان‌هاي خانگي براي درمان بواسيربا اينكه روش‌هايي براي از بين بردن علائم بواسير وجود دارد اما نمي‌توان هموروئيد­ها را از بين برد.
كرم‌ها و پمادهاي موضعي: كرم‌ها يا شياف‌هاي بدون نياز به نسخه پزشك كه حاوي هيدروكورتيزون هستند مي‌توانند به بهبود علائم بواسير كمك كنند. همچنين پدهايي وجود دارد كه حاوي عنبر سائل يا بيحس كننده‌هاي موضعي هستند.حمام ناحيه آسيب ديده: به آرامي منطقه آسيب‌ديده را با آب گرم استحمام كنيد. از صابون استفاده نكنيد. پس از حمام به آرامي ناحيه آسيب ديده را با سشوار خشك كنيد.استفاده از بسته يخ يا كمپرس سرد: كمپرس سرد را روي ناحيه مشكل دارد قرار دهيد تا تورم آن كاهش يابد.استفاده از آب گرم در يك وان كوچك: وان كوچك روي توالت قرار داده مي‌شود. برخي از فروشندگان لوازم پزشكي و داروخانه‌هاي اين وان‌ها را مي‌فروشند. با استفاده از اين روش مي‌توانيد از سوزش و خارش بواسير بكاهيد.دستمال توالت خود را مرطوب كنيد: دستمال توالت خشك ممكن است مشكل را تشديد كند.داروهاي ضددرد: برخي مسكن‌ها مانند آسپيرين، ايبوپروفن و استامينوفن (تايلنول) به كاهش درد و ناراحتي كمك مي‌كنند. پيشگيري از هموروئيداگر دفع مدفوع فرد به راحتي انجام شود احتمال شكل‌گيري بواسير به ميزان زيادي كاهش مي‌يابد. احتمال ابتلا به بواسير در صورت رعايت موارد زير كاهش مي‌يابد:
تغذيه: مقادير زيادي ميوه و سبزيجات مانند غلات كامل بخوريد به طوري كه باعث شود كه مدفوع هميشه نرم باشد. همچنين نوشيدن مقادير زياد مايعات نيز باعث نرم شدن مدفوع مي‌شود. (البته اين شامل الكل نمي‌شود)زور زدن: در هنگام اجابت مزاج زور نزنيد و نفس خود را نگه نداريد زيرا باعث وارد كردن فشار بر عروق در قسمت پاييني ركتوم مي‌شود.در زمان نياز به توالت برويد: در صورتي كه احساس كرديد به رفتن به توالت نياز داريد بلافاصله اين كار را انجام دهيد. با نگه داشتن خودتان و به تأخير انداختن اجابت مزاج، مدفوع خشك‌تر مي‌شود.فعاليت‌هاي فيزيكي: نشستن يا ايستادن طولاني مدت باعث وارد آمدن فشار بر عروق خوني مي‌شود.وزن خود را پايين نگه داريد: اضافه‌وزن و چاقي احتمال ابتلا به بواسير را به طور چشمگيري افزايش مي‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.