خوراكي هاي مضر براي افرادي كه مبتلا به بواسير هستند

۱۵ بازديد

چه خوراكي هايي براي افرادي كه مبتلا به بواسير هستند مضر است؟

چه خوراكي هايي براي افرادي كه مبتلا به بواسير هستند مضر است؟

بواسير يكي از مشكلات رايج مقعدي است كه افراد زيادي در طول زندگي خود با آن روبرو مي شوند. بواسير يا هموروئيد در اثر كشيدگي و پارگي رگ هاي اطراف ناحيه ي مقعد به وجود مي آيد. زماني كه در اثر برخي دلايل مانند يبوست فشار بيش از اندازه اي حين اجابت مزاج به اطراف مقعد شما وارد مي شود طبيعي است كه رگ ها تحت كشش و فشار بيش از اندازه قرار مي گيرند و در نتيجه دچار از هم گسيختگي خواهند شد.

چنين شرايط رابطه ي مستقيمي با نوع تغذيه ي شما دارد. يبوست يكي از عوامل اصلي ايجاد كننده و تشديد كننده ي بواسير است و بيشترين مورد ابتلا به آن در اثر رژيم غذايي افراد است.

مطالعات نشان داده كه علائم و نشانه هاي بواسير با مصرف برخي خوراكي ها و رژيم هاي غذايي مي تواند شديدتر شود و به مشكل بواسير شما دامن بزند. مواد غذايي تند،حساسيت زا و كافئين دار يكي از بزرگ ترين خط قرمز هاي شما در زمان ابتلا به بواسير هستند.

افراد مبتلا به بواسير يا هموروئيد اين غذا ها را نخورند

خوراكي هاي مضر براي مبتلايان به بواسير

براي درمان هموروئيد و جلوگيري از تشديد علائم آن موارد زير را به خاطر داشته باشيد.

غذاهاي حاوي فيبر بالا و فيبر پايين

يكي از مهم ترين نكات غذايي براي افراد مبتلا به بواسير مصرف متعادل فيبر است. خوراكي هايي كه فيبر آنها بيش از اندازه است و خوراكي هايي كه فاقد فيبر هستند هر دو به يك اندازه مي تواند براي بواسير شما مضر باشد.

خوراكي هاي شور

مصرف خوراكي هاي شور در دوراني كه به بواسير مبتلا شده ايد مي تواند هم باعث نفخ شما شود و هم شرايط كم آبي بدن شما را تسهيل كند و بدين ترتيب بيشتر در معرض يبوست قرار بگيرد. براي درمان بواسير مصرف خوراكي هاي شور را كنار بگذاريد.

محصولات لبني

مصرف بيش از اندازه ي محصولات لبني مي تواند حجم مدفوع شما را افزايش دهد و نفخ شكم توليد كند. اگر به بواسير مبتلا شده ايد در مصرف محصولات لبني احتياط كنيد.

ميوه هاي نارس

ميوه هاي نارس از بدترين انتخاب هاي خوراكي شما در زمان بواسير مي تواند باشد. مصرف چنين ميوه هايي يعني توليد يبوست و تشديد علائم بواسير.

نوشيدني هاي الكلي

به هنگام بروز بواسير بايد مصرف نوشيدني هاي الكلي را به كل كنار بگذاريد. مصرف نوشيدني هاي الكلي مي تواند هم بدن شما را دچار كم آبي شديد كند و هم حركات روده ي شما را كند نمايد كه نتيجه ي هر دوي اينها يبوست است.

فلفل

مصرف انواع فلفل به خصوص فلفل هاي تند مي تواند بواسير شما را وخيم تر كند. مصرف فلفل مي تواند درد بواسير شما را به مراتب افزايش دهد.

ادويه

هنگامي كه با علائم و نشانه هاي بواسير روبرو هستيد بايد مصرف انواع ادويه ها را تا زمان رسيدن به بهبودي كامل كنار بگذاريد.

قهوه

شايد يك فنجان آرامش بخش خوبي براي شرايط شما در زمان بواسير باشد ولي مي تواند منجر به كم آبي و ايجاد يبوست در بدن شما شود پس بهتر است در زمان ابتلا به بواسير مصرف قهوه را متوقف كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.