پماد براي درمان زگيل تناسلي

۱۱۳ بازديد

انواع محلول و پماد براي درمان زگيل تناسلي

انواع محلول و پماد براي درمان زگيل تناسلي

يكي از شايع ترين بيماريهاي آميزشي زگيل تناسلي است كه در سال هاي اخير شيوع بسيار گسترده اي پيدا كرده است. اين بيماري در اثر نوعي ويروس به نام HPV ايجاد مي شود. با ورود ويروس به بدن ممكن است در برخي افراد زگيل هايي بر روي پوست ناحيه تناسلي ايجاد شود.

در صورت ابتلا به اين ويروس هيچ راهكار درماني قطعي براي از بين بردن اين ويروسها وجود ندارد، تنها مي توان با روشهاي مختلف عوارض HPV يعني زگيل هاي تناسلي را كنترل كرد. يكي از روشهاي كنترل و درمان اين زگيل ها استفاده از دارو است. كه البته در مقايسه با روشهاي ديگر درمان اين بيماري مدت زمان بيشتري به طول مي انجامد. برخي از داروهاي مناسب براي درمان زگيل تناسلي به اين شرح است:

پماد براي درمان زگيل تناسلي

مهمترين انواع پماد براي درمان زگيل تناسلي به اين شرح است :

پماد آلدرا

پماد آلدرا يا ايمي كيمود ۵% يكي از پمادهاي كاربردي براي درمان اين بيماري است. اين كرم موضعي از طريق تقويت واكنش سيستم ايمني بدن به   كمك مي كند.

استفاده از اين دارو بسيار ساده بوده و تنها كافي است زگيل هاي تناسلي را با يك لايه نازك از اين پماد بپوشانيد. لازم است تا محو شدن كامل پماد آن را بر روي پوست مالش دهيد.۶ الي ۱۰ ساعت بعد مي توانيد اين پماد را با آب گرم و مواد شوينده مناسب شستشو دهيد.از آنجايي كه اين پماد ممكن است كاندوم ها و ديافراگم را تضعيف كند، بهتر است همزمان با مصرف اين پماد از رابطه جنسي بپرهيزيد. مهمترين عوارض شايع مصرف اين پماد براي درمان زگيل تناسلي شامل تورم، خارش و سوزش، حساسيت پوست و پوسته پوسته شدن پوست است.

پودوفيلوكس

پودوفيلوكس به اشكال ژل و محلول ۵% در دسترس است. اين دارو از فعال ترين مواد پودوفيلين توليد شده است. براي مصرف اين دارو به شكل محلول بايد با استفاده از پارچه اي پنبه اي زگيل را بپوشانيد و براي مصرف آن به شكل ژل با استفاده از انگشتان ژل را بر روي زگيل ها پخش كنيد. البته در برخي موارد پزشك ترجيح ميدهد اولين مرتبه استفاده از دارو را خود انجام دهد. براي پيشگيري از حساسيت پوستي توصيه مي شود، قبل از مصرف دارو پوست را كاملاً خشك نماييد.

استفاده از داروي پودوفيلوكس براي درمان ضايعات واژن، مجراي ادرار و زگيل مقعد توصيه نمي شود. نتايج تحقيقات ثابت كرده اند كه ميزان پاكسازي پودوفيلاكس و پودوفيلين هيچ تفاوتي با يكديگر ندارند.

 فرمالدئيد

 فرمالدئيد يكي ديگر از داروهاي شيميايي براي درمان زگيل هاي تناسلي است. اين دارو بايد تنها بر روي زگيل ها استعمال شود و بايد از تماس آن با ديگر نواحي پوست بپرهيزيد. اين دارو نيز همانند ساير داروهاي زگيل تناسلي در دراز مدت تاثير داشته و بايد روزي يك الي دو مرتبه از آن استفاده نمود.

درمان زگيل تناسلي با محلول ها

برخي از داروهاي زگيل تناسلي در اشكال ديگري مانند محلول، ژل يافت مي شوند، كه تاثير سريع تر و قوي تر داشته و مي توانند به سرعت زگيل ها را حل كنند. قبل از مصرف اين دست از دارو ها با پزشك مشورت نماييد تا راهكار استفاده از اين محلول را فراگيريد. برخي از اين محلول ها توسط پزشك اعمال مي شود. نكته مهم در اين مورد اين است كه بايد از تماس اين محلول هاي قوي با پوست غير آلوده اجتناب نماييد. مهمترين محلول هاي در دسترس براي درمان زگيل تناسلي به اين شرح است:

اسيد ساليسيليك

اسيد ساليسيليك داروي قوي با قدرت حل كنندگي بالايي است. براي مصرف اسيد ساليسيليك لازم است ناحيه مورد نظر را با استفاده از آب و صابون شسته و خشك كنيد. سپس اين محلول روزي دوبار بر روي زگيل ها اعمال كنيد.

از تماس اين محلول با نواحي مخاطي بدن مانند دهان، واژن، مقعد اجتناب نماييد. عوارض اين دارو ممكن است شامل تحريك منطقه، سوزش، خارش و التهاب پوست باشد.

در صورتي كه سابقه حساسيت به اين دارو را داشته و يا نسبت به داروهاي خانواده ساليسيلات ها (مثل آسپرين ، بروفن، ناپروكسن) حساسيت داريد، از مصرف اين دارو اجتناب نماييد. همچنين بيماران ديابتي و قلبي و يا زنان باردار بايد از مصرف اين دارو اجتناب نمايند.

رزين پودوفيلين

محلول ۱۵ تا ۲۵ درصدي رزين پودوفيلين يكي از داروهاي موثر در درمان زگيل تناسلي است. براي مصرف اين دارو بايد پس از شستن پوست اجازه دهيد، به طور كامل خشك شود و سپس دارو را اعمال نماييد. تا احتمال حساسيت هاي پوستي به حداقل كاهش پيدا نمايد.

همچنين لازم است بعد از ۴ ساعت از مصرف دارو آن را به طور كامل با آب و صابون بشوييد، تا عوارض دارو و واكنش هاي حساسيتي به حداقل كاهش پيدا كند. از مصرف بيش از ۰٫۵ ميلي ليتر از اين دارو اجتناب نماييد. همچنين از مصرف آن بر روي نواحي مخاطي بدن نظير واژن، مقعد و … بپرهيزيد، زيرا مصرف آن در نواحي متصل به ستون فقرات ممكن است تغيير پلاكتي را به دنبال داشته باشد.

 

اسيد تري كلرواستيك

داروي اسيد تري كلرواستيك ۶۰ الي ۹۰ درصدي اغلب در درمان زگيل هاي مرطوب و كوچك كارايي دارد. از  اسيد تري كلروائوستيك مي توان براي درمان زگيل هاي مقعدي و واژن نيز استفاده نمود.

براي مصرف مي توانيد حجم  كمي از اين دارو را بر روي پوست استعمال نماييد و اجازه دهيد به طور كامل خشك شود. از مصرف آن بر روي نواحي غير آلوده پوست اجتناب نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.